سه‌شنبه، فروردین ۰۴، ۱۳۸۸

نکات امنیتی برای کاربران فیس بوک !

فیس بوک یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی بر روی اینترنت می باشد که می توان گفت امکانات نامحدودی در مقایسه با سرویس های دیگر به کاربران می دهد ! فیس بوک همانند یک اشتراک بر روی کامپیوتر شخصی در یک شبکه می باشد ! ساخت آلبوم عکس ، آپلود ویدئو کلیپ ، اشتراک فایل ها ، لینک ها و ... از امکانات جالبی هست که این جامعه مجازی و شبکه اجتماعی در اختیار کاربران قرار می دهد !
یکی از موثرترین ویژگی های فیس بوک نبودن محدودیت در کلیه مباحث و موارد می باشد ، در واقع فیس بوک دنیای هست که آزادی بیان ، اطلاع رسانی آزاد و حقوق بشر در آن از طرف کاربران رعایت می شود و مدیریت صحیح فیس بوک یکی از عواملی هست که در امر نبود محدودیت برای کاربران تاثیر دارد .

حفظ امنیت کاربری یکی از ویژگی ها خاص فیس بوک هست که در آن به چشم می خورد ، این شبکه اجتماعی می توان گفت شبکه ای بدون کنترل می باشد که کاربران خود تعیین کننده امنیت و حریم خصوصی خود می باشند !

حفظ امنیت کاربری و حریم خصوصی کاربر بسته به شرایط جامعه ای دارد که در آن زندگی می کند ، شرایطی که در ایران وجود دارد و رعایت نکردن آنها جرم محسوب می شود را دوستانی که با هویت واقعی می نویسند باید رعایت کنید همانند:

1- گذاشتن عکس های شخصی و خصوصی در دید عموم !
2- نوشتن مطالب مربوط به حاکمیت ایران ، دین و مسائل مربوطه !
3- مطالبی که مغایر با عفت عمومی در ایران محسوب می شود !

باید تاکید کنم که فیس بوک از نظر امنیتی بسیار بالاست و اطلاعات کاربران که در این سایت ثبت می شود کاملا مخفی می باشند و هیچ نهاد امنیتی و دولتی به آن دسترسی ندارد و این خود کاربر هست که امنیت و حوزه خصوصی خود را تعین و تضمین می کند ! نکات زیر را برای حفظ امنیت بیشتر در نظر داشته باشید !

1- از ارتباط با اشخاص ناشناس شدیدا خودداری ، چرا که تا شخصی وارد لیست دوستان شما نشود نمی تواند به اطلاعات ، عکس ها ، ویدئو ها و لینک ها ، نوشته ها و ... شما دسترسی داشته باشد ! همچنین از گفتگو و دادن اطلاعات شخصی خود به افراد ناشناس

2- دوستانی که داخل ایران هستند و نمی خواهند کشور آنها مشخص شود از طریق لینک زیر می توانند اقدام به حذف کشور ایران از پروفایل خود کنند و کشور دیگری را جهت مشخص نشدن موقعیت خود انتخاب کنند !
https://register.facebook.com/editaccount.php?networks

3- کنترل میزان به اشتراک گذاری اطلاعات شما ( پروفایل ، تصاویر ، ویدئو ، نوشته ها و ... ) ، از طریق این بخش سایت می توانید دسترسی و عدم دسترسی دیگر کاربران را به اطلاعات خودتان تعین کنید ، مثال می توانید تعیین کنید کاربران دیگر چه بخش های از پروفایل شما را ببینند !
https://register.facebook.com/privacy/?view=profile

همچنین به دوستانی که در فیس بوک هستند توصیه می کنم لینک ها و مطالب زیر رو جهت امنیت کاربری مطالعه کنند .

1- 10 نکته‌ای که کاربران فیس‌بوک برای حفظ حریم شخصی‌شان باید بدانند (بخش اول)
2- 10 نکته‌ای که کاربران فیس‌بوک برای حفظ حریم شخصی‌شان باید بدانند (بخش دوم)
3- امنیت اطلاعات شخصی در نظر مدیران فیس بوک

دوستان عزیز در نظر داشته باشند که خود شما در این شبکه اجتماعی حریم خصوصی و امنیت کاربریتون رو تعیین می کنید ، پس با کمی دقت تمام دلشوره های مربوط به عضویت و فعالیت در این شبکه اجتماعی رو کنار بذارید !

بدون نظر