دوشنبه، دی ۱۶، ۱۳۸۷

بدون نظر

توهین به بابک خرمدین را در سالروز مرگش محکوم می کنیم !

توهین به آزادی خواهان و مبارزانی که برای آزادی جنگیده اند را پیشه خود کرده اید ! با اسم دین ، مذهب و اسلام همه چیز را زیر سوال برده اید ، به اعتقادات توهین می کند ، ارزشها را بی ارزش می کنید حال کسی نباید بگوید شما چرا این کار را می کنید !!!

حال من با همین لحن خودتان می خواهم در مقابل شما بایستم و به اعتقادات و ارزشهای شما توهین کنم ! کار نادرستی است ولی خوب بگذارید ببینم مخالفت یعنی چه ؟

بابک را فرزند غیر شرعی شمرده اید ! نمی دانم در کیش شما چند خط باعث میشود شرعیات بوجود آید ولی آزادی انتخاب بهترین راه شرعی شدن روابط هست ، حتما ارتباط پیامبر با دخترک خردسال شرعی بوده و درست ؟

شما که ادعا می کنید بابک کار خود را با خون‌ریزی و ایجاد رعب و وحشت در اهالی آن ناحیه آغاز کرد. چرا به تاریخ همین اسلام نگاه نمی کنید ! حداقل بابک به ملت های دیگر کاری نداشت ! آزادی را از مردم نمی گرفت ! پیامبر ، علی و ... در تجاوزها و جنگ های خود چقدر انسان را کشته اند ؟ چقدر زن ها را به کنیزی برده اند و با نام آنکه کنیز از آن آنهاست به آنها تجاوز کرده اند ؟ چه کسی به ایران حمله کردن و مردان این سرزمین را کشت و زنانش را به غارت برد و به آنها تجاوز کرد ؟ مگر همین پیشوایان شما نبودند ؟

بابک خرمدین از مردم و با مردم بود ، نیازی نداشت که با حیله حکومت را در دست بگیرد ! او بمانند پیشوایان دینی شما نبود که بدنبال تاج و تخت باشد ، ایستادگی بابک همیشه زبانزد انسان ها بوده است چگونه می توانید بگوید که در دیدار با افشین از خلیفه امان خواسته بود ؟

در کجای تاریخ بابک آدم جا طلبی بوده و خود را پادشاه معرفی کرده است در کدامین تاریخ نقل شده است که بابک به هنگام قدرت، دختران و خواهران زیباروی بطریقان ارمنستان را به زور به زنی می‌خواست ؟ بی شرمی پیامبرتان را چرا به دیگران نسبت میدهید ؟ پیامبری که حتی بخاطر هوس خود به دختر خردسال رحم نکرد و حرمسراهای بزرگی برای خود گشوده بود با اسم کمک به زنان و با فریفتن مردم !
مگر جاه طلب تر از امامان پیشوای شما می توان پیدا کرد ؟ ببنید تاریخ را که بخاطر حکومت چه جنگ های که نکرده اند ؟ چه کشته های نداده اند ؟ چه انسان های نکشته اند ؟ همین حسین که امروز همه بخاطر او بر سر و سینه خود می زنند صرفا بخاطر تاج و تخت کشته شد و حال از تعصب و سادگی ملت استفاده می کنید و آن را ارزش معرفی می کنید ؟!

بابک خرمدین انسانیت را زنده نگه داشت !
بابک خرمدین آزادی و عدالت را بر همگان ارزانی داشت !
بابک خرمدین میهن را از گزند نا اهلان حفظ می کرد !
بابک خرمدین استقلال می خواست !

شما جز ننگ ، بدبختی ، فلاکت برای مردم چه رقم زده اید ؟
بجز بند و زندان ، بجز جنایت ، بجز نابرابری چه کرداید ؟

مطالبی که پژوشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در مورد بابک خرمدین نوشته است !

سالروز مرگ آزادی خواه و برابری طلب بزرگ ایران بابک خرمدین را گرامی می داریم !

بابک خرم دين بزرگ مرد اصيل ايراني ، شيرمردي که 22 سال در برابر تجاوز ننگين اعراب به خاک ميهن، مردانه مقاومت و ايستادگي کرد و در نهايت با غدعه و نيرنگ از پا در آمد

بابک خرم دین ، بزرگ مردی است که برای آزادی ، برابری و استقلال در میهن عزیز و بزرگمان ایران مبارزه کرد و هیچ گاه منفعت ها و مصلحت های شخصی خود را به حقایق و حس میهن پرستی خود برتری نداد ! همانا امروز یاد و خاطر او ترس را بر جان مستبدان و ظالمانی که به زور و سرکوب مردم را در اختیار خود می گیرند می افکند !

بابک خرم دین از آذربایجان برضد اشغالگری اعراب پس از حمله مسلمانان به ایران ، به پا خاست . وی رهبری جنبش سرخ جامگان را به عهده داشت.

او چهارم ژانویه سال ۸۳۸ میلادی ( 15 دی ماه 216 هجری شمسی ) به دستور معتصم بالله کشته شد . ابتدا دست پای وی را به تدریج قطع کردند . سپس جنازه اش را در شهر سامرا بر سر دار کشیدند




روز اعدام بابک خرم دین و تکه تکه کردن بدنش در تاریخ 2 صفر سال 223 هجری قمری انجام گرفت که مسعودی در کتاب مشهور مروج الذهب این تاریخ را برای ایرانیان بسیار مهم دانسته است . اعدام بابك چنان واقعه‌ي مهمي تلقي شد كه محل اعدامش تا چند قرن ديگر بنام خشبه‌ي بابك یعنی چوبه‌ي دار بابك در شهرِ سامرا كه در زمان اعدام بابك پايتخت دولت عباسي بود شهرت همگاني داشت و يكي از نقاط مهم و ديدني شهر تلقي ميشد . برادر بابك يعني آذين را نيز خليفه به بغداد فرستاد و به نايبش در بغداد دستور نوشت كه اورا مثل بابك اعدام كند. طبري مينويسد كه وقتي دژخيمْ دستها و پاهاي برادر بابك را مي‌بُريد، او نه واكنشي از خودش بروز ميداد و نه فريادي برمي‌آورد. جسد اين مرد را نيز در بغداد بردار كردند . بدين ترتيب كار بابك پس از ٢٢ سال پيروزي پي‌درپي و وارد آوردن شش شكست بزرگ بر شش‌تا از بهترين فرماندهان ارتش عباسي، و پس از اميدهاي فراواني كه روستائيان ايران به او بسته بودند، با توطئه‌ي نماينده‌ي عيسا مسيح و یک شاهزاده خائن ایرانی به پايان رسيد . تاريخ بداند كه مدعيان توليت دين در هردين و مذهبي دشمن توده‌هاي تحت ستم و همدست زورمندانند، و اين امر منحصر به متوليان يك دين خاص نيست، بلكه كشيشان مسيحي نيز با همه‌ي مدعاهائي كه ارائه ميكنند .

قلعه بابک که به نام‌های قلعه بابک، دژ بابک، بذ و قلعه جمهور هم معروف است دژ و مقر سردار تاریخی ایران، بابک خرم‌دین بوده است.این قلعه در نزدیکی شهر کلیبر در استان آذربایجان شرقی قرار دارد.

بیشتر بخوانید :

بابك خرمدین نمادی از مقاومت ایرانیان در برابر تجاوز بیگانه
کشته شدن بابک خرمدین به دست خلیفه عباسی
سالروز شهادت بابک خرمدین سردار ایرانی
روزي كه بابك خرمدين كشته شد
بابک خُرّمدین و داستانِ تحریفِ تاریخِ آذربایجان